tphnews.plarrow right†MOTOarrow right†Silniki Ford Focus MK3 – który wybrać dla najlepszych osiągów?
Sebastian Siwiec

Sebastian Siwiec

|

13 czerwca 2024

Silniki Ford Focus MK3 – który wybrać dla najlepszych osiągów?

Silniki Ford Focus MK3 – który wybrać dla najlepszych osiągów?

Spis treści

Ford Focus MK3 jaki silnik wybrać, aby cieszyć się nieskazitelną dynamiką i osiągami? W trzeciej odsłonie tego popularnego modelu mamy do wyboru kilka interesujących jednostek napędowych. Zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne oferują niezłą moc, jednak ich charakterystyki znacznie się różnią. Zapoznajmy się z najważniejszymi parametrami, opiniami użytkowników i porównajmy, który wariant będzie najlepszym wyborem dla osób ceniących sobie sportowe prowadzenie.

Kluczowe wnioski:
  • Topowa wersja 2.3 EcoBoost ma ponad 280 KM i przyspieszenie do 100 km/h poniżej 6 sekund.
  • Diesle 2.0 TDCi są równie mocne, ale znacznie oszczędniejsze.
  • Jednostki 1.5 EcoBoost to rozsądny kompromis między osiągami a zużyciem paliwa.
  • Warto rozważyć modyfikacje mechaniczne lub produkcyjną wersję ST.
  • Kierowcy polecają benzynowe EcoBoosty ze względu na żwawość i dźwięk.

Silniki benzynowe Ford Focus MK3 jaki silnik wybrać

Rozpocznijmy od ford focus mk3 jaki silnik benzynowy wybrać. Podstawową opcją jest tutaj jednostka 1.0 EcoBoost generująca 125 KM. Jest to konstrukcja oszczędna i elastyczna, jednak nie każdego przekona dynamiką, szczególnie przy pełnym obciążeniu. Bardziej rasowym wyborem jest 1.5 EcoBoost o mocy 150 lub 182 KM. To świetny kompromis między osiągami a rozsądnym zużyciem paliwa.

Jednak prawdziwym zwierzęciem w tej gamie jest najmocniejszy ford focus mk3 jaki silnik – 2.3 EcoBoost dysponujący aż 280 KM. Ten czterocylindrowy motor zapewnia pierwszą setkę w zaledwie 5,8 sekundy! Choć nie jest tani w eksploatacji, to dla fanów sportowego zrywu stanowi ewidentny numer jeden wśród benzyniaków.

Warto też wspomnieć o hybrydzie 1.0 EcoBoost, która uzupełnia ofertę jednostek spalinowych. Dysponuje 125 KM, a wspomagający układ elektryczny pozwala obniżyć zużycie paliwa w warunkach miejskich i na dłuższych dystansach.

Niezależnie od wyboru mocy, wszystkie benzynowe ford focus mk3 jaki silnik napędzają przednią oś. Dostępne są z manualną lub bezstopniową przekładnią PowerShift. Znawcy tematu zdecydowanie preferują skrzynie manualne, gdyż zapewniają one wyższe osiągi oraz typowy dla hot-hatchy charakter prowadzenia.

Ford Focus MK3 jaki silnik diesla będzie najwydajniejszy

Wysokoprężne silniki Forda ford focus mk3 jaki silnik diesla to głównie 1.5 TDCi o mocy 95 KM oraz 2.0 TDCi oferujący 150 lub 190 KM. Nieco bardziej dynamicznym wyborem jest topowa odmiana 2.0 TDCi Bi-turbo z dwiema turbosprężarkami, generująca 185 KM i potężny moment obrotowy.

Choć diesel nie rozpieszcza przyśpieszeniem, to stanowi dobry wybór dla osób pokonujących dłuższe trasy. Dzięki niższemu spalaniu i wysokiej kulturze pracy jest w stanie zaspokoić zarówno potrzeby mobilnych kierowców, jak i zwolenników sportowej jazdy na krętych drogach.

Niestety, oferowany przez Forda 1.6 TDCi nie przekonuje osiągami. Jego 95 KM może być zbyt słabo dla tego typu auta. Z tego powodu warto szukać wersji z mocniejszymi silnikami, nawet kosztem wyższego zużycia paliwa.

Podobnie jak w przypadku benzyniaków, wszystkie diesle ford focus mk3 jaki silnik napędzają przednią oś. Moc może być przenoszona przez klasyczny manual lub dwusprzęgłową przekładnię PowerShift. Dla osób lubiących dynamiczną jazdę lepszym wyborem będą wersje ze skrzyniami manualnymi.

Porównanie osiągów silników Ford Focus MK3 jaki silnik

  • 2.3 EcoBoost – 280 KM, 0-100 km/h w 5,8 s, prędkość maksymalna 250 km/h
  • 2.0 TDCi Bi-turbo – 185 KM, 0-100 km/h w 8,1 s, prędkość maksymalna 226 km/h
  • 1.5 EcoBoost – 182 KM, 0-100 km/h w 8,3 s, prędkość maksymalna 220 km/h
  • 2.0 TDCi – 150 KM, 0-100 km/h w 9,2 s, prędkość maksymalna 210 km/h
  • 1.5 TDCi – 95 KM, 0-100 km/h w 12,5 s, prędkość maksymalna 180 km/h

Jak widać, pod względem czystych osiągów nic nie przebije potężnego 2.3 EcoBoosta. Drugą lokatę zajmuje 2.0 TDCi Bi-turbo, choć różnica w przyspieszeniu do setki jest znacząca. Wysokie miejsca zajmują też 1.5 EcoBoost oraz 2.0 TDCi. Najmniejsze progi wydajności oferuje podstawowy diesel 1.5 TDCi.

Modyfikacje silników Ford Focus MK3 jaki silnik polepszyć

Chcąc jeszcze bardziej podkręcić osiągi, wielu właścicieli decyduje się na ford focus mk3 jaki silnik polepszyć. W przypadku jednostek benzynowych sporym powodzeniem cieszą się modyfikacje układu dolotowego, sportowe filtry powietrza, reprogramowanie ECU czy nawet montaż większych turbosprężarek.

Tuningiem uzyskuje się wzrosty mocy nawet o kilkadziesiąt koni mechanicznych. Szczególnie popularne są modyfikacje wzmacniające osiągi 1.5 EcoBoosta, choć czasem sięga się także po modyfikacje najmocniejszego 2.3 EcoBoosta. Warto jednak pamiętać, że tego typu przeróbki mogą skrócić żywotność silnika i wpłynąć niekorzystnie na spalanie.

Diesle rzadziej podlegają większym modyfikacjom, jednak jednym z popularniejszych zabiegów jest tutaj zwiększenie ciśnienia doładowania. Pomocy doświadczonych tunrów można też zasięgnąć w kwestii zmiany rozpylania wtryskiwaczy oraz zmodyfikowania charakterystyki pracy turbiny.

Najdalej idącą zmianą jest zamontowanie konstrukcji przygotowanej przez jednego z producnetów części tuningowych. Przykładem jest tutaj pakiet Milltek Sport, który nie tylko podnosi osiągi, ale również całkowicie zmienia charakterystykę wydechu, pozbawiając samochód klawiatury dźwiękowej.

Opinie użytkowników Ford Focus MK3 jaki silnik najlepszy

Zdjęcie Silniki Ford Focus MK3 – który wybrać dla najlepszych osiągów?

Warto też przyjrzeć się, ford focus mk3 jaki silnik najlepszy w ocenie użytkowników Focusa MK3. Zdecydowana większość obdarza największym uznaniem najmocniejszą jednostkę 2.3 EcoBoost. Wysoko punktowana jest jej żywiołowość i dynamika niemal nieustępująca wyczynowym samochodom sportowym.

Podsumowanie

Wybierając ford focus mk3 jaki silnik benzynowy, należy kierować się preferencjami dotyczącymi osiągów i kosztów eksploatacji. Podstawowe jednostki 1.0 EcoBoost są oszczędne, ale nie rozpieszczają dynamiką. Bardziej rasowym wyborem jest świetnie zrównoważony 1.5 EcoBoost lub mocarz 2.3 EcoBoost gwarantujący sportowe emocje.

Dla zwolenników diesli ford focus mk3 jaki silnik 2.0 TDCi stanowi dobry kompromis między osiągami a niskim zużyciem paliwa. Topowa odmiana bi-turbo zapewnia natomiast bardzo dobre przyspieszenie i kulturę pracy na dłuższych trasach. Każdy wariant silnikowy można dodatkowo podrasować poprzez modyfikacje mechaniczne.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Najlepsze aparaty Xiaomi – który model warto wybrać w 2024?
  2. Tablety używane – gdzie kupić i na co zwrócić uwagę przy zakupie
  3. Pobieranie MP3 z YouTube – jak szybko ściągnąć ulubioną muzykę
  4. Ford Crown Taxi – klasyczna taksówka, która nadal imponuje
  5. Żarówka imitująca światło słoneczne – jakie wybrać dla domu

Najczęstsze pytania

Najbardziej oszczędną jednostką w gamie jest 1.0 EcoBoost, jednak równie przyzwoite wyniki pod względem zużycia paliwa osiąga większy, ale wciąż ekonomiczny 1.5 EcoBoost. Diesle 2.0 TDCi też nie są przesadnie żarłoczne, zwłaszcza wersja 150-konna.

Bezkonkurencyjnie najszybszym Focusem MK3 jest wersja ze skoncentrowanym 2.3 EcoBoostem. Ta benzynowa jednostka o mocy 280 KM zapewnia sprint do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy. Na kolejnych miejscach plasują się topowe diesle 2.0 TDCi Bi-turbo.

Tak, poza najmocniejszym 2.3 EcoBoostem dostępną sportową opcją jest specjalna wersja ST z 2.3 EcoBoostem o mocy 280 KM. Wyróżnia się ona bardziej wysportowanym zestrojeniem zawieszenia i układu kierowniczego, a także dodatkowymi akcentami stylistycznymi.

W Fordzie Focus MK3 możemy spotkać zarówno klasyczne manualne skrzynie biegów, jak i zautomatyzowane przekładnie bezstopniowe PowerShift. Dla osób ceniących sobie wyczucie prowadzenia lepszym wyborem będą wersje z manualami.

Zdecydowanie tak. Tunerzy oferują szereg modyfikacji mechanicznych, elektronicznych i wzmacniających osiągi, zarówno dla jednostek benzynowych, jak i wysokoprężnych. Najpopularniejsze zabiegi obejmują reprogramowanie ECU, wymianę turbosprężarek i układów dolotowych.

Zobacz więcej