tphnews.pl
tphnews.plarrow right†Poradyarrow right†Jak voicebot pomaga w automatyzacji procesów HR?
Sebastian Siwiec

Sebastian Siwiec

|

3 czerwca 2025

Jak voicebot pomaga w automatyzacji procesów HR?

Jak voicebot pomaga w automatyzacji procesów HR?

Rekrutacja w firmie – choć jest niezbędna – to nie da się ukryć, że często bywa procesem bardzo czasochłonnym. Dział HR ma zwykle pełne ręce roboty – od przeglądania setek czy nawet tysięcy CV, przez przeprowadzanie wstępnych rozmów z kandydatami, aż po odpowiadanie na powtarzające się pytania i przekazywanie feedbacku. To wszystko zajmuje mnóstwo cennego czasu, który rekruterzy mogliby przeznaczyć na inne, równie ważne zadania. Na szczęście istnieje rozwiązanie, które może usprawnić te żmudne czynności i odciążyć dział HR – voicebot Apifonica.

Voicebot HR – Twój superbohater w dziale rekrutacji

Czym właściwie jest voicebot HR? Najprościej mówiąc, to bot głosowy wykorzystujący AI do prowadzenia rozmów z kandydatami. Potrafi zadawać im pytania, udzielać informacji o firmie i konkretnym stanowisku, a także zbierać dane, które są niezbędne w procesie rekrutacji.

Dzięki voicebotowi rekruterzy mogą zaoszczędzić mnóstwo czasu, który do tej pory przeznaczali na powtarzalne czynności. Zamiast tego mają szansę skupić się na analizie kompetencji kandydatów czy planowaniu strategii rekrutacyjnej. Szacuje się, że skorzystanie z asystenta głosowego przekłada się na skrócenie procesu nawet 8-krotnie i oszczędności rzędu 16 tysięcy złotych (w przypadku 1000 CV).

Voicebot może również wesprzeć dział HR w organizacji kolejnych etapów rekrutacji, np. poprzez automatyczne umawianie spotkań z kandydatami czy przekazywanie im informacji zwrotnej.

Jak voicebot HR automatyzuje procesy rekrutacji?

Jak w praktyce wygląda automatyzacja procesów rekrutacji przez voicebota HR?

Wstępna selekcja kandydatów

Voicebot HR przeprowadza screening, czyli wstępne rozmowy kwalifikacyjne, z każdym kandydatem i zadaje mu pytania dotyczące jego doświadczenia zawodowego, oczekiwań finansowych czy preferencji dotyczących warunków pracy i innych istotnych kwestii. Dzięki temu rekruterzy otrzymują wstępnie przefiltrowaną listę kandydatów, którzy spełniają podstawowe kryteria.

Automatyczna komunikacja z kandydatami

Voicebot kontaktuje się z kandydatami niemal natychmiast po złożeniu przez nich aplikacji, a to – o czym z pewnością wie każdy rekruter – zwiększa szanse na szybkie pozyskanie najlepszych talentów. Do tego asystent głosowy będzie próbował do skutku dodzwonić się do kandydata.

Dostępność 24/7

Voicebot jest dostępny dla kandydatów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Ma to ogromne znaczenie w kontekście elastyczności i możliwości przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych w nietypowych godzinach. Dzięki temu potencjalni pracownicy mogą rozmawiać z voicebotem w dogodnym dla siebie czasie, niezależnie od pory dnia czy nocy.

Personalizacja komunikacji

Voicebot HR może być dowolnie personalizowany. Co to oznacza w praktyce? Asystent głosowy może mieć imię, używać w komunikacji tone of voice danej marki, a także korzystać z języka i stylu wypowiedzi charakterystycznych dla firmy.

Odkryj inne możliwości voicebota, zaczynając współpracę z firmą Apifonica!

5 Podobnych Artykułów:

  1. Jak rozwiązać CAPTCHA w Aero2 – szybkie i skuteczne metody
  2. Jak podłączyć internet mobilny, by cieszyć się szybkim dostępem wszędzie?
  3. PS Plus 2025 – co nowego znajdziemy w ofercie PlayStation Plus
  4. Tuning BMW E60 – jak zmodyfikować swój samochód efektywnie
  5. W210 tuning – jak poprawić wygląd i osiągi Mercedesa W210

Zobacz więcej

Jak wybrać klawiaturę do pracy? Na co zwrócić uwagę?

Jak wybrać klawiaturę do pracy? Na co zwrócić uwagę?

Wybór odpowiedniej klawiatury do pracy to istotny element zapewniający komfort i efektywność wykonywania codziennych obowiązków. Klawiatura, jako jedno z głównych narzędzi pracy, powinna być dostosowana do potrzeb użytkownika. Warto zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów, które mogą wpłynąć na wygodę użytkowania oraz trwałość sprzętu.

Sebastian Siwiec

Sebastian Siwiec

-

20 lutego 2025

Jak voicebot pomaga w automatyzacji procesów HR?